Kuinka isännöimme

Räätälöimme palvelun pienille ja suurille taloyhtiöille siten että hallitus voi johtaa yhtiötä kustannustehokkaasti. Tavoitteemme on että hallitustyöskentely on kanssamme helppoa. Meidän roolimme on toimia taloyhtiön toimitusjohtajana, toisin sanoen hallituksen työrukkasena kiinteistön käytännön johtamisessa. Lopputuloksena kiinteistönne arvo säilyy ja asukkaat viihtyvät kotonaan.

Toimeksiannon alussa

Aloitamme taloyhtiöön paneutumisen heti sopimuksen allekirjoituksesta, pidämme tarvittavat palaverit hallituksen ja aikaisemman isännöitsijän kanssa toimenpiteistä, joiden tiedetään vaikuttavan meidän sopimuskauden puolelle. Kun yhtiön asiapaperit ovat hallussamme, pidämme taloyhtiön edustajan kanssa aloituspalaverin, jossa katsomme läpi asiakirjat järjestelmämme mukaan, mitä mahd. puuttuu ja pitää paikata. Käymme läpi ja päivitämme sopimukset ja teemme työlistan ajankohtaisista asioista. Tässä vaiheessa toivomme myös hallitukselta hieman aikaa ja vaivaa, jotta saamme perusasiat hyvään järjestykseen. Se helpottaa meidän molempien työtä jatkossa ja palvelee asukkaita parhaiten – sehän työmme tavoite lopulta on. Kaikki tämä sisältyy normaaliin kiinteään korvaukseemme.

Talous

Taloudenpidon hoidamme vankalla yhtiöiden taloushallinnon osaamisella. Käytämme modernia internetpohjaista taloushallinto-ohjelmaa mikä mahdollistaa ajantasaisen pääsyn taloyhtiön asiakirjoihin vaikka kesken hallituksen kokouksen. Halutessaaan myös hallitus saa ohjelmaan käyttöoikeudet ja pääsee näin katsomaan suoraan nettiselaimella yhtiön ajankohtaisia talousasioita.

Taloyhtiön hallinto ja asiakirjat

Skannaamme yhtiön tärkeät asiakirjat ja tallennamme ne pilvipalveluun järjestelmämme mukaan selkeään hakemistoon, josta ne ovat helposti löydettävissä. Sovimme kenellä taloyhtiöstä on pääsy tiedostoihin, mitkä ovat avoimia kaikille asukkaille ja mitkä vain esim. hallituksen jäsenille. Toki tietoja ei tarvitse etsiä itse, ne voi pyytää meiltä, me palvelemme ja toimitamme tarvittavan asiakirjan tai muun tiedon nopeasti. Järjestelmämme ansiosta taloyhtiön sähköisessä muodossa olevat asiakirjat on myös helppo siirtää tarvittaessa toiselle isännöitsijälle.

Asiakaspalvelu

Toimivan talous- ja hallintojärjestelmän ohella tärkeintä asiakkaalle on hyvä henkilökohtainen palvelu. Me käytämme moderneja työkaluja mutta muu palvelumme perustuu hyvään ”vanhan liiton” meininkiin. Olemme läsnä, käymme kohteissamme usein, viestimme riittävästi ja taloyhtiön kanssa sovituilla menetelmillä. Teemme taloyhtiösivut, jos asiakas niin haluaa, käytämme sähköpostia asukkaille, ja edelleenkin moni haluaa tiedotteensa paperilla - sopii meille. Laskutuksemme on täysin läpinäkyvää ja meiltä ei tule lisälaskuja joita hallitus ei ole etukäteen hyväksynyt.

Tekninen isännöinti

Hoidamme taloyhtiön tekniset kysymykset kulloinkin järkevään pisteeseen saakka itse ja vakituisen kokeneen yhteistyökumppanimme kanssa. Hallitsemme hyvän alihankkijaverkoston kiinteistön ylläpito- ja korjaustarpeisiin. Vaativimpiin teknisiin kysymyksiin saamme paikalle aina parhaat asiantuntijat tarpeesta riippuen, koska olemme itsenäinen ja riippumaton toimisto

Olemme isännöitsijäliiton jäsen ja noudatamme järjestön eettisiäohjeita. Katso ne tästä.

Alla olevasta linkistä näet yleisen tehtäväluettelon, joka toimii sopimuksemme pohjana. Suurin osa tehtävistä kuuluu kiinteään kuukausiveloitukseen, erikseen veloitettavat tehtävät ilmoitamme selkeästi ja
erikoistehtävistä sovimme aina hallituksen kanssa etukäteen.

Katso tehtäväluettelo tästä (PDF)